Hvad er Google Ads (adwords)?
Google Ads består af mange forskellige elementer, men de 4 former for annoncering som Google Ads tilbyder er Search Ads, Google Shopping, Display Ads og YouTube Ads. læs mere om dem her på siden, eller kontakt os for mere dybdegående information.
Search Ads
En annonce vises i toppen af Google og aktiveres når potentielle kunder søger efter ydelser eller produkter som du tilbyder. Dette er en af de absolut mest brugte annonceformer.
Google Shopping
Billedannoncer med priser og korte beskrivelser, vises i toppen af Google når potentielle kunder søger efter produkter som du tilbyder. Her markedsføres der udelukkende for webshops.
Display Ads
Et billede og en smule tekst dukker op når potentielle kunder surfer rundt på forskellige hjemmesider. Her er der bl.a. mulighed for at målrette dine tidligere besøgende, eller dine konkurrenters kunder!
YouTube Ads
En video afspilles når potentielle kunder eksempelvist er på YouTube. Her har du mulighed for at dukke op på skærmen når dine potentielle kunder ser Youtube video. Du har endda mulighed for at komme frem på TV’et!
Sådan fungerer Google Ads
Google AdWords er opbygget omkring PPC (pay per click) hvilket betyder at du, istedet for at betale et bestemt beløb for én annonce i en avis eller lignende, betaler du hver gang dine kunder klikker på annoncen. Formålet er naturligvist at få de penge som der er brugt på annoncering, hjem igen. Det sker eksempelvist ved at kunderne booker en tid, køber en vare eller besøger din forretning. Det er hér jeg kan være behjælpelig – sørge for at dine indtægter bliver større end dine udgifter til markedsføring.
Jeg opsætter, optimerer og vedligeholder dine Google Ads/AdWords annoncer. Jeg har en lang række kunder som allerede har fået rigtigt meget ud af Google Ads. Dem kan du læse om her.
Google Ads er ekstremt komplekst og kan ikke forklares ‘bare sådan’.. Derfor anbefaler jeg at du ringer mig op, eller sender mig en mail så vi kan tale om Google annoncering i forbindelse med netop din virksomhed.